Wiens schuld?
Je kunt zeggen: onvoorzichtige automobilisten... maar
- de signalisatie is allesbehalve, wat het stadsbestuur ook moge bewere. Een bord van voetgangerszone (is een gebodsbord); daarbij hangt een groot bord met aanduiding van verplichte richting. Volgens het bestuur is dit nodig voor de autobussen, die hier verder mogen rijden. Veel duidelijk zou zijn: een verbodsbord voor alle verkeer, eronder eventueel: uitzondering: lijnbussen.
- de in-en uitritten van de parking juist aan de rand van de voetgangerszone creƫren nog meer verwarring
Daarbij komt
dat het de zoveelste schakel is in het onbereikbaar maken van de binnenstad voor automobilisten. In tegenstelling met wat het bestuur beweert, is het niet zo dat de verschillende eenrichtingsmaatregelen automobisten geleiden naar parkings. Men probeert ze zo veel mogelijk in cirkeltjes te laten rijden, zodat het gebruik van de auto ontmoedigd wordt. Op zichzelf geen probleem, tot men toch eens ergens met de auto moet geraken. Maar:
- hoeveel nutteloze kilometers worden zo gedaan en welke gevolgen heeft dit voor de vervuilingsgraad in de stad? en welke gevolgen heeft dit voor de hoeveelheid verkeer die zich in de stad ophoudt?
- wat met mensen van buiten de stad, die niet vertrouwd zijn met de verkeers"circulatie"; hoeveel frustratie wekt dit niet bij hen op?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten